Dagens tema - Simplifying Business

Det var många som var intresserade av att delta på Amestodagen!

Kl 13 den 27 april startade eventet på Biograf Sture på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Arild Spandow – koncernchef Amesto Group - inledde eftermiddagen med att berätta om hur Amesto grundades och familjen Spandows historia.

eMarketeer fortsatte eftermiddagen med talare Klaus Trolle. Han talade om Buyer 2.0. Det vill säga hur ser framtidens köpare ut och vad behöver vi ha för verktyg för att nå våra kunder.

Disrupt or be disrupted – det var temat när Jan Grønbech - country director på Google Norge - höll sin föreläsning om framtiden och hur företag bör gå till väga för att lyckas i en värld där teknik och digitalt förändras allt fortare.

Vår kund Bjørnar Erik Jaabæk från Curato Röntgen AB, talade om effektiviserad business. Hur har Amesto AccountHouse kunnat hjälpa Curato Röntgen för att optimera deras lön- och redovisning. Sen fick vår moderator Stefan Möller ställa frågor till kollegorna - Anna Hammarkvist och Antonis Karamouzispå - Amesto AccountHouse. Dessutom berättade vår egen Christina Almskog om fördubblad försäljning med hjälp av professionella översättningar. 

Från Ametodagen tar vi bland annat med oss Grønbechs påminnelse om hur snabbt världen förändras. Vi måste också förändras – var och en av oss – för att inte riskera att bli överflödiga i en värld som inte längre behöver oss. Det är lätt att fortsätta i invanda spår, menar Grønbech. Större bolag bör kritiskt ställa sig frågan om styrelsen verkligen behöver ännu en man i övre medelåldern, med samma bakgrund och samma kompetens … Ta istället chansen att låta någon verkligt annorlunda eller ung person bidra med sina intryck och idéer.

En mycket uppskattad talare var även Paolo Roberto. Han berättade om sin uppväxt i ett tufft samhällsklimat och resan han har gjort för att idag vara en stor entreprenör med 11 företag. Hans kurviga väg via Kungen av Kungsan, slagsmål, brottning, dörrvakt och idag framgångsrik företagare. Mycket intressant och gripande!

Dagen avslutades med mingel och goodie bags.

 

Anette Ullén, VD på Amesto AccountHouse.

 

Jessica Hill - Amesto Translations - tar emot kunderna till eventet. 

 

De flesta på Amesto Solutions CRM samlade. Stefan Möller (längst till höger) - vice VD och försäljningschef på Amesto Solutions CRM var även moderator denna dag. 

 

Arild Spandow - koncernchef på Amesto - berättade om Amestos och familjen Spandows historia. 

 

Salongen på Biograf Sture.

 

Klaus Trolle från eMarketeer talade om Buyer 2,0.

 

Per Johansson och Folke Björkstrand från Amesto Solutions. 

 

Jan Grønbech - Country Director på Google Norge - talade om Disrupt or be disrupted. Hur gör man för att lyckas i sin bransch. 

 

Mingel i foajén. 

 

Paolo Roberto talade om "att tänka utanför boxen räcker inte - du måste tänka som om det inte existerade någon box".

 

Dagen avslutades med mingel, snittar och bubbel.

 

Alla fick en goodie bag med sig hem.