Om Amesto

#askmore

Vilka är vi?

#askmore

Vilka är vi?

VI ÄR VÄRDESKAPARE

Om Amesto Group.

Amesto är en del av Spabogruppen, ett norskt familjeföretag som ägs av familjen Spandow. Amesto grundades 2002. Koncernen består av företag i Sverige, Danmark och Norge. Genom Amesto Globals nätverk täcker koncernen de flesta länder i Europa och Nordamerika.

HÅRDA FAKTA.

Amesto-koncernen består av fyra divisioner: Amesto Solutions, Amesto AccountHouse, Amesto TopTemp och Amesto Global. Vi är tidigt ute med innovativ teknik och siktar på intraprenörer som startar, utvecklar eller verkar under Amestos tak under kortare eller längre perioder. Aprila bank, Amesto Consulting, ConnectMy Apps är bara några av våra intraprenörer.

Spabogruppen är moderbolag för Amesto Group AS och Spabo AS. Gruppen har ett långsiktigt perspektiv och ägarna är aktiva i verksamheten. Spabogruppen hade en omsättning på 1,3 miljarder NOK 2019.

ANTAL ANSTÄLLDA.

Spabogruppen har totalt över 1 000 anställda. 450 är anställda i Amesto Group, Amesto Solutions och Amesto AccountHouse och 550 är anställda i Amesto Top Temp AS, varav 70 arbetar med administration och försäljning på kontoren i Oslo, Stavanger, Bergen, Kristiansand, Tønsberg och Lillestrøm.

SPABO AS.

Spabo startades i slutet av 1980-talet. Koncernen förvaltar värden för 3,6 miljarder och har som mål att utveckla och förvalta privatägda bostäder och kommersiella fastigheter hemma och utomlands.

2012 utvecklades spektrumet av tjänster till att även omfatta Serviced Apartments genom The Apartment Company. Bolaget förvaltar idag 180 möblerade lägenheter för korttidsuthyrning.


Ägare

"Vi är serieentreprenörer, barnen och jag. Varje företag, eller varje hyreshus är ett nytt entreprenörsprojekt. Vi håller inte på med spekulation, vi är utvecklare och förvaltare". Thor Spandow
Läs mer
 

Ett av Norges mest innovativa bolag

För första gången någonsin är Amesto med på listan. Det är ganska stort för oss och visar att innovation är mer än nya produkter. Innovation handlar också om hållbara affärsstrategier och nya belöningskriterier.
Läs mer
 

Corporate Social Value

Att tänka i banorna av en trippel bottenlinje är ett bra sätt att göra affärer på. Det anser vi i Amesto. Vi väljer att kalla det för Corporate Social Value eftersom vi ser värdet i det arbete vi utför och vad vi tillför, både till vårt företag och till samhället vi verkar i.
Läs mer