VÅRA VÄRDERINGAR
People - Planet - Profit
AFFÄRER MED HUVUDET OCH HJÄRTAT
Triple bottom line skapar mening och stolthet.
Att tänka i banorna av en triple bottom line (People, Planet, Profit) är ett bra sätt att göra affärer på. Det anser vi i Amesto. Vi väljer att kalla det för Corporate Social Value eftersom vi ser värdet i det arbete vi utför och vad vi tillför, både till vårt företag och till samhället vi verkar i. Corporate Social Value (CSV) skapar stolthet och mening kring vårt arbete och företaget vi bygger. Det är strategiskt förankrat i alla våra företag.
Med inspiration från Elkington fungerar triple bottom line (3P) som en länk som visar sambandet mellan Amesto som företag, våra medarbetares hängivenhet och vårt ansvar för samhället och miljön. Strategiska planer bör inte enbart baseras på vinst, utan omfatta två andra lika viktiga faktorer, såsom miljö (Planet) och socialt värdeskapande (People).
Vi är värdeskapare: För våra ägare, medarbetare, partner och för samhället. I linje med vår filosofi om långsiktighet och generationsperspektiv bidrar vi till projekt som är gynnsamma för samhället under en längre period. Vi tror att tålamod är nyckeln till att uppnå mål.
Våra värderingar skapar stolthet och mening kring det arbete vi gör och företaget vi bygger. Våra sociala projekt är nära kopplade till kärnverksamheten. Att vara värdeskapare med huvud och hjärta är djupt rotad genom våra ägare, chefer och mer än 1000 anställda. Det är en del av vårt DNA.
Triple bottom line i praktiken
PEOPLE, PLANET OCH PROFIT ÄR BRA STRATEGIER FÖR FÖRETAGANDE
MEDLEM I UN GLOBAL COMPACT
FN:S GLOBALA MÅL
MILJÖFYRTORN
MÅNGFALD
INNOVATION
#ASKMORE
Ärligt talat. Gör du rätt val?
I Amesto tror vi att det handlar om de små sakerna, alla de val du gör under en dag. Vi önskar att skapa en gnista för att få dig att börja ställa frågan. Det handlar inte bara om ekonomiskt resultat, utan även om människor och vår planet. Vi tror att stora saker sker om du bara stannar upp och ställer frågan: Gör jag rätt val?